THAILAND ’17

Thailand

Hi amores!

As you probably have seen on my Instagram, I am back from my amazing trip to Thailand, Malaysia and Singapore! Within the next few days, I will be sharing everything with all detail, but I thought I would start with the Thailand part first!

The trip started with over 24 hours of layovers and delayed flights. From Brussels to Qatar, from Qatar to Bangkok, from Bangkok to Krabi. But no matter how bad our sleep deprivation was, we couldn´t be more excited the moment we finally got to Krabi and we took our longtail boat to bring us to the location of our hotel: Railay Beach. Even though it was pitch dark, we could already imagine the stunning limestone rocks we were surrounded by and couldn´t wait until the morning to explore everything! From the moment we arrived there, we already realised how amazing our hotel Bhu Nga Thani was, but I will tell you more about that on my next post!

Hola amores!

Como probablemente habéis visto en mi Instagram, acabo de volver de un viaje estupendo en Tailandia, Malasia y Singapur. Así que tengo mucho que compartir con vosotros en los próximos días! Antes que nada, Tailandia.

El viaje empezó con mas de 24 horas de conexiones y retrasos en aeropuertos. De Bruselas a Qatar, de Qatar a Bangkok y de Bangkok a Krabi. Pero aun estar totalmente agotados en cuanto finalmente llegamos,  no podríamos sentirnos mas emocionados! Cogimos un típico barco de cola larga para poder llegar a nuestro hotel Bhu Nga Thani en Railay Beach. Os contaré mas sobre nuestro precioso hotel en otro post pronto!

DAY 1 – Exploring around Railay Beach

The first day we woke up super enthusiastic and started discovering Railay Beach, where our hotel was. It is one of the most stunning beaches in Thailand, full of caves. We met the first monkeys (of many we were about to see the next days), we chilled at the beach for hours and we went for dinner to a really cozy place in front of the beach, where we were sitting on the floor barefoot. Off to a great start!

El primer día empezamos a descubrir la zona donde nuestro hotel esta localizado: Railay Beach. Es una de las playas mas bonitas de Tailandia, rodeada de gigantes rocas de piedra caliza y cuevas. Ese día ya conocimos nuestros primeros monos! Me hacen tanta gracia!! El resto del día nos lo pasamos en la playa y para la cena fuimos a un restaurante delante de la playa, donde la gente se sienta en el suelo y sin zapatos. Un perfecto comienzo!

DAY 2 – Another beach day

In general, we were very lucky with the weather during the whole trip. The temperature was very high and super high humidity, which mostly was good for us as we really needed some warmth after being in Amsterdam for such a long time! The mornings it was mostly sunny, and by the afternoon and night it usually became cloudy and rainy. But it never bothered us, as we magically avoided the rain every time!

The second day was the only semi-cloudy one, so we took advantage of it and went to the beach without getting totally roasted and we explored the caves.

En general tuvimos buen tiempo durante todo el viaje, con temperaturas altas y sol. Todas las mañanas fueron soleadas, y la mayoría de tardes y noches llovía, aunque no nos importó ya que cada vez evitamos la lluvia mágicamente!

El segundo día fue el único en el que había nubes, así que aprovechamos para ir a la playa otra vez sin torrarnos y descubrir las cuevas en Railay Beach.

DAY 3 – Adventure hike to reach the lagoon

One of the coolest things we did the whole trip was our hike up an almost vertical limestone mountain between the rainforest to reach a lagoon. As it had rained the night before, the whole way was very muddy and slippery (not the best idea guys!). After 2 hours, we arrived at the lagoon and I immediately swam into it, it was a perfect moment! No snakes or leaches found, luckily!

Una de las experiencias mas increíbles que tuvimos en todo el viaje fue subir a una de las montañas de piedra caliza para encontrar un lago en medio de la selva. Ya que había llovido la noche anterior, todo el camino estaba resbaladizo y lleno de fango (no fue nuestra mejor idea!). Pero todo valió la pena en momento que llegamos y me bañé en el lago. No encontramos ninguna serpiente por suerte!

DAY 4 – Discovering some islands and sandbanks around

If you go to Krabi in Thailand, something you cannot miss is visiting some of its incredible islands. We went to Tup Island we were greeted by some colorful fish. For some reason, they loved Tom and were going to him the whole time. It was hilarious! But felt like the mother of fish for a moment there :p

We also went snorkeling and to Poda Island, which may be my favourite white sand island I’ve seen to this date!

Si visitáis Krabi en Tailandia, una cosa que no os podéis perder es un tour por sus preciosas islas. Nosotros fuimos a la isla Tup, donde unos peces coloridos nos recibieron. Por alguna razón estaban enamorados de Tom y le seguían a todas partes. Super divertidos! También fuimos a la super blanca Isla Poda, la cual es posiblemente mi favorita de todas!

DAYs 5 & 6 & 7 – Enjoying the hotel

With all the fun, and despite 50 SPF protection every 1 hour, we got quite sunburned, so we spent the next days chilling in the shadow of hour hotel and we also got some needed relax time!

Desgraciadamente, aunque usamos protección 50 cada hora, de alguna manera nos quemamos bastante,  así que los días siguientes los pasamos en el hotel disfrutando de la sombra y el relax.

DAY 8 – Emerald pool and blue pool

After that, we were in the mood for some more action. We went to the Emerald Pool and the Blue Pool, which are quite the touristic attraction in Krabi, but if you look beyond the dozens of people visiting the place, you can admire the true natural beauty of the place!

Después de eso, estábamos preparados para más acción! Fuimos a la Emerald Pool y la Blue Pool, que aunque son bastante turísticas en la zona, tienen una belleza natural insuperable!

DAY 9 – Phi Phi Islands

And of course, we couldn´t have been in Krabi without discovering the widely known Phi Phi Islands! There we did some more snorkeling and this time there were so many fish that I even became scared when swimming between them :p

Y por supuesto, también decidimos visitar las preciosas y famosísimas Phi Phi Islands. Allí buceamos entre tantos peces que hasta me dio un poco de miedo :p

A LITTLE NOTE ON ELEPHANTS

Finally, I feel like I need to give a little note about elephants in hopes that this issue will become more widely recognised.

Even though I would have loved to meet some elefants for the first time during this trip, I didn’t do it, because I did not find any relyable and ethical Elephant Sanctuary around Krabi (the region we were staying in). If you ever go to Thailand, please make sure to do your reserach and never go to any camps that are not treating these beautiful creatures the right way. It is heartbreaking to see people riding elefants (elefant trekking) simply because they are not informed about the fact that this is almost like torture for the elephants! Always look for Sanctuaries that care for the well-being of their Elephants, which they rescue from these camps after having been used for years or even decades.

*As I understood, if you go to Krabi on 2018, you are lucky, as they are opening a new Elephant Sanctuary!

Finalmente, me gustaría hablaros sobre un asunto que me preocupa bastante, y es cual es la manera ética de conocer elefantes en Tailandia. Como veis, aunque me hubiera encantado ver elefantes durante mi viaje, no lo hice. Y eso es porque en la zona en la que estuve yo (Krabi), desgraciadamente no encontré ningún santuario.

Mucha gente está desinformada sobre la manera en que los campos de elefantes donde se puede hacer trekking tratan a sus elefantes. Además, soportar humanos en su espalda es una tortura para los elefantes, aunque cueste creer debido a su tamaño. Así que por favor, informaros bien antes de ir a un campo de elefantes y buscad santuarios donde los elefantes son rescatados después de años e incluso décadas siendo usados en turismo.